zondag 16 januari 2011

Snickers brownies


Ingrediënten:
- 115 g pure chocolade (72% cacao, bv van Swiss)
- 170 g roomboter
- 300 gram suiker
- 3 eieren, losgekopt
- 1 tl vanille extract
- mespunt zout
- 135 g bloem
- 12 kleine snickers, in vieren gesneden

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 175' C. Vet een vierkant bakblik van 20 cm in met boter en beleg beide zijden met bakpapier, laat aan alle kanten iets overhangen.
2. Smelt de boter en chocolade au bain marie en roer goed. Als de chocolade is gesmolten, haal je de pan van het vuur en voeg je de suiker toe. Voeg de eieren, zout en het vanille extract toe en roer goed. Voeg de bloem toe en meng tot alles is opgenomen.
3. Doe de helft van het beslag in de vorm en verdeel hier de in vieren gesneden snickers over. Bedek met de rest van het deeg. Bak de brownies 30 - 35 minuten in de oven.
4. Haal het blik uit de oven en laat 10 minuten in de vorm afkoelen. Til dan aan het bakpapier uit de vorm en laat verder afkoelen op een rooster. Snijd in 16 stukken.

Bron: "My Baking Addiction".

Toen ik dit recept tegen kwam op tastespotting wilde ik het meteen uitproberen. Ik ben namelijk gek op brownies en op snickers! Bij moesten ze 10 minuten langer in de oven, ze waren toen precies hoe een brownie moet zijn, nog lekker smeuïg van binnen. Een geweldig recept is dit!

11 opmerkingen:

Joli Gâteau zei

Mmm klinkt heerlijk. Ga ik zeker en vast eens uitproberen :)

Marco zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marco zei

Prettige foto en lekkere recept!
Françoise, www.saveurscroisees.com

Unknown zei

Brownies met snickers, dat kan natuurlijk niet anders dan hemels smaken!

Karin zei

Ze waren heerlijk. Goddelijke brownie, met een tikkeltje caramel & pinda. Perfect als "pick-me-up" voor de dip om 16.00 uur.

Unknown zei

Ik heb ze geproefd en het was alsof er een engeltje.....Vooral de pinda/caramel smaak van de snickers had iets aparts. Dit is niet iets om elke dag te eten, want dan kan ik mijn garderobe de deur uit doen!

nans zei

Klinkt ERG lekker dit ( en erg "fout" :-)) ).
De snickers gaan vandaag niet lukken, maar dit recept komt wel op mijn probeer-lijstje!

muffinrecept zei

Super lekker recept heb het opgeslagen als mijn favorieten, Muffin recept is ook een van mijn favorieten lees snel het geheime muffin recept

jose zei

Deze wou ik al heel lang eens maken en nu dus gedaan. Heel erg lekker en supersmeuig, na 40 min.
in de oven. Aanrader!!!

Renée zei

Caroline, Voor de Paasbrunch had ik een chocoladetaart gemaakt van dit recept. In een woord geweldig. Tot nu toe het lekkerste chocoladetaart/brownierecept wat ik heb gemaakt. Met dank! (Inderdaad langer in de oven)

Caroline Brouwer zei

Dank voor je reactie Renée.Fijn dat het recept goed in de smaak is gevallen.
groetjes, Caroline