dinsdag 15 maart 2011

Parpadelle met walnotensaus uit Napels




Ingrediënten:
- 250 g walnoten, in stukken
- 2 knoflookteentjes, in plakjes
- 40 g zachte boter
- 35 g geraspte Parmezaanse kaas
- 20 g platte peterselie
- 180 ml olijfolie
- 2 à 3 el crème fraîche
- 500 g parpadelle pasta

Bereiden:
1. Rooster de walnoten in een koekenpan. Zet 2 el walnoten opzij.
2. Doe de rest van de walnoten in een keukenmachine met de knoflook, boter, Parmezaanse kaas en 2/3 van de peterselie. Maal alles fijn en voeg dan op een lagere snelheid beetje bij beetje de olijfolie toe. Doe alles in een kom en roer de crème fraîche er door. Voeg naar smaak zout en peper toe.
3. Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzing. Giet de pasta in een vergiet en laat uitlekken. Doe de pasta terug in de pan en voeg de walnotensaus toe, warm nog even door. Serveer de pasta met de overgebleven walnoten en bestrooi met de rest van de platte peterselie.

Bron: Taste.com

Weer eens een echt lekker pastagerecht! Ik had voor twee personen de helft gemaakt.

10 opmerkingen:

Joli Gâteau zei

Ik ben gisteren bij Blokker geweest maar heb de puddingvormpjes niet gevonden. Weet je nog bij welke spullen ze stonden?

Caroline Brouwer zei

Hallo JoliGateau,
Volgens mij stonden ze bij de bakspullen.
Misschien is er wel een run op geweest na mijn post ;-)
groetjes, Caroline

Joli Gâteau zei

Haha kan goed zijn. Bij de bakspullen heb ik goed gekeken en daar stonden ze niet bij. Misschien eens in een andere blokker proberen :)

Uit Paulines keuken zei

Hallo Caroline,

Wat weer een heerlijk recept, ik ga het ook een keertje proberen.

Groetjes Pauline

Photo-copy zei

Is ook heel lekker!

Anoniem zei

Caroline,
Net de walnotenboom geplunderd, dus internet aan het afstruinen naar recepten voor pasta met walnotensaus. Jouw pappardelle-recept ziet er heerlijk uit.
Heb jij een goede tip om de walnoten te drogen, zodat ik ze langer kan bewaren?
Groetjes, Roos

Caroline Brouwer zei

Hallo Roos,
Helaas heb ik geen walnotenboom in mijn tuin. En heb ik ook geen goede tip voor je om walnoten te drogen. Maar je kunt er vast wel iets over vinden op internet. Google maar eens.
Veel succes en deze pasta smaakt heerlijk.
groeten, Caroline

Tonia zei

Vanavond gegeten. Wij vonden het alledrie eigenlijk tegen vallen (de eerste keer met een recept van jouw blog). Het rook heerlijk toen de saus gemaakt was, dus de verwachtingen waren hoog gespannen. Niet echt naar om te eten, maar ook niet voor herhaling vatbaar. Een volgende keer vast weer beter, want je hebt zo veel lekkers op je blog.
groeten,
Tonia

www.kokenenhogehakken.blogspot.be zei

Zelfgemaakte pappardelle is heerlijk! Je foodblog is een echte inspiratie en de foto's spreken voor zich. Proficiat allebei!

Anke zei

Al een paar keer gemaakt en blijft heerlijk!
Lekker met groene asperges:)