maandag 14 juni 2010

Boursin hapje


Ingrediënten:
- 1 komkommer
- 1 groot pakje boursin met kruiden
- semi-zongedroogde tomaatjes
- basilcumblaadjes
- vers gemalen zwarte peper

Bereiden:
Was de komkommer en snijd hem in de lengte door midden. Schaaf aan de onderkant met de kaasschaaf een randje eraf, zodat de komkommer blijft liggen. Schraap met een lepeltje de zaadjes er royaal uit, zodat je een uitholling krijgt. Dep de komkommer goed droog met keukenpapier.
Vul de holte met de boursin en strijk glad met een mes. Tot zover kan je dit hapje voorbereiden. Doe er plasticfolie omheen en bewaar in de koelkast.
Als je het hapje gaat serveren: snijd de komkommer in stukjes van ongeveer 1½cm en leg op elk stukje een blaadje basilicum en een stukje zongedroogde tomaat, zet vast met een cocktailprikker en maal er wat peper over.

Bron: Cherrapeno.

16 opmerkingen:

corrie dammers zei

Caroline,
lekker lijkt me,ga ik zeker proberen

Anoniem zei

Leuk idee Caroline. Heb ze dit weekend gemaakt, ze staan inmiddels ook op mijn blog :-)

Greetje zei

Een showstelend hapje, ziet er prachtig uit, makkelijk te maken en erg lekker! Gaat een vast hapje worden op verjaardagen.

Anoniem zei

Caroline, het lijkt me ook heerlijk, ga het zo direct maken, wordt vast smullen
gr Anne

Onliemie zei

Heb dit vanavond aan mijn gasten geserveerd... Het is niet alleen heerlijk maar oogt bovendien nog supermooi!

Anoniem zei

Ziet er heerlijk uit, ik wil het ook proberen. Hoe lang van te voren kan je dit hapje maken? ( ik vind het zo ongezellig om tijdens het feestje in de keuken te staan)

Caroline Brouwer zei

Dit kan je zelfs de dag van tevoren maken en in plasticfolie in de koelkast bewaren. Wel pas een paar uur van tevoren in stukjes en basilicum en gedroogde tomaat erop. Afgedekt zou je het dan weer in de koelkast kunnen zetten voor gebruik.

Anoniem zei

Dank je wel voor je reactie ! Zaterdag maak ik ze voor mijn feestje :-) dank, groetjes Nancy

Anoniem zei

Hoi Caroline,

Dit hapje gemaakt,was lekker en zag er super leuk uit.
Ik had het ook een dag tevoren al gemaakt,maar de komkommer werd toch iets slapper (ondanks het goed drogen met keuken papier). De volgende keer zou ik het op dezelfde dag maken. Het is immers snel gemaakt.

gr Sylvia

Caroline Brouwer zei

Goed dat je het gemeld hebt Sylvia!
En inderdaad dit hapje is niet veel werk, dus beter om het op de dag zelf te maken!

Tonia zei

Gisteren gemaakt, erg lekker! Bedankt voor weer een leuk recept.
groet,
Tonia

Anoniem zei

Komend weekend jarig en dan ga ik deze zeker maken, lijkt me heerlijk en een verrijking van de hapjes schaal:)
Ik laat nog wel even weten hoe het resultaat is geworden en wat men er van vond;)

Anoniem zei

Hoi, ik ga proberen de Boursin te mixen met mascarpone want ik denk dat de kleintjes het dan lekkerder vinden!
Bedankt voor de leuke, makkelijke tip.

Anoniem zei

Het is echt heerlijk!!bedankt voor het recept😍

Unknown zei

Welke boursin is dit in een doosje die harde of in een luikje smeerbaar

Caroline Brouwer zei

Ik gebruik de harde, laat wel even op kamertemperatuur komen voordat je het in de komkommerholte stopt. Daarna weer op laten stijven in de koelkast.