zondag 19 juli 2015

Nectarine - tomatensalade


Ingrediënten:
- 3 tomaten, in plakjes
- 3 nectarines, in plakjes
- 30 g feta, verkruimeld
- ½ rode ui, in dunne ringen
- 30 g geroosterde pecannoten, grofgehakt
- 10 g verse munt, grofgehakt
- 10 g basilicum, grofgehakt
- olijfolie
- zout

Bereiden:
1.Snijd de tomaten en nectarines in plakjes, leg ze op een bord of schaal, verdeel de rode ui, de basilicum en munt erover. Meng alles door elkaar, strooi de verkruimelde feta en gehakte pecannoten erover en bedruppel met olijfolie. Maal er naar smaak wat zeezout  over en serveer.

Bron: "Forest Feast"



Een volgster van mijn blog die in Colorado (USA) woont, stuurde mij een mailtje met het recept van deze heerlijke en aparte zomerse salade. Een lekkere frisse combinatie, erg lekker in combinatie met de kruiden, pecannoten en de zoute feta. En als het dan warm weer is; deze salade staat in een mum van tijd op tafel! Gebruik wel rijpe nectarines en lekkere tomaten! Dankjewel Els dat je mij dit recept gestuurd hebt, viel hier heel goed in de smaak en gaat zeker vaker gemaakt worden. Dat tomaat in combinatie met fruit erg lekker is, wist ik al, want ik maakte al eerder een recept van tomaten in combinatie met fruit: "Tomaten-aardbeiensalade met mozzarella" en een "Gazpacho van watermeloen en tomaat".

7 opmerkingen:

ymme zei

Een ongetwijfeld heerlijk zomer slaatje.
Nog een fijne zondag avond.
groetjes,
Ymme

Nell zei

Spannende combinatie. Moet haast wel lekker zijn. Tomaten toch een beetje zurig, nectarines lekker zoet. En dan met feta en eigen gebakken brood *slik*

Bart zei

Klinkt als een heerlijk frisse salade, ik denk dat dit uitstekend bij de barbecue past!

Caroline Brouwer zei

Dat lijkt mij ook Bart! Lekker fris en licht.

Caroline Brouwer zei

Dat lijkt mij ook Bart! Lekker fris en licht.

Emie zei

Die ga ik maken, dacht ik meteen. Daar heb ik alle ingredienten wel voor in huis. Maar koriander niet. En daar zit een klein misverstandje want somt munt en basilicum op en die zie ik ook op de smakelijke foto terug. Ik ga hem gewoon maken hoor, Carolien.

Caroline Brouwer zei

Oeps Emie, gelukkig heb ik oplettende lezers. Ik heb het aangepast!
groeten, Caroline