dinsdag 18 mei 2010

Gevulde paprika's

Ingrediënten:
- 2 gele paprika's
- olijfolie
- 200 gram zachte geitenkaas (bv bettine blanc)
- 150 gram kerstomaatjes, gehalveerd
- 1 kleien rode ui, fijngesneden
- geraspte schil van 1 citroen
- 1 teen knoflook, geperst
- flinke hand basilicumblaadjes, gescheurd
- zout / peper

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 180' C. Snijd de paprika's door de helft en verwijder de zaadjes en zaadlijsten. Smeer de paprika's met een kwastje in met olijfolie. Meng de geitenkaas, tomaat, rode ui, citroenrasp, knoflook en de basilicum door elkaar met een vork. Breng op smaak met zout en peper. Leg de parika's in een ovenschaal,besprenkel met olijfolie en bak 20 - 25 minuten in de oven.

Bron: Karin van "Gewoon lekker".
We aten laat vanavond. Ik kwam uit mijn werk en toen moesten eerst de paprika's gefotografeerd worden. Daarna moest ik ze nog klaar maken, 25 minuten in de oven en weer foto's maken. Gelukkig waren de paprika's gloeiend heet, zodat het dit keer niet erg was dat ons eten een beetje afkoelde.

Dit recept is voor 2 personen als hoofdgerecht. Als je het als voorgerecht serveert, dan is een halve paprika per persoon voldoende.
Houd je niet van geitenkaas, dan kun je die vervangen door ricotta.

7 opmerkingen:

Karin zei

Ze zien er echt yummie uit. Gelukkig moest je wachten met eten tot je de foto's had gemaakt, want anders hadden we je in Beverwijk moeten bezoeken. Die tomaatjes zijn duivels lekker, maar gloeiend heet.
grrr

nana zei

lekker toch met gele paprika's...Vera en ik zijn verzot op gevulde paprika's...dus als de mannen van huis zijn....

LOYOYA'S KITCHEN zei

Heerlijk gevulde paprika's. Ik ben ook zo gek op gevulde courgette.

Monique zei

Dit recept net gemaakt en gegeten, erg lekker.
We vonden alleen de citroen te overheersend.
Dus als ik het nog eens maak..dan met minder citroenschil.
Is het goed als ik het recept ook op mijn blog plaats?

Caroline Brouwer zei

Hallo Monique,
Natuurlijk mag je het recept ook plaatsen.
Ik vond de citroen smaak juist heerlijk (nou ben ik gek op citroen), zo zie je smaken verschillen.

Tonia zei

Een heerlijk gerecht. Ik heb geitenkaas met honing gebruikt, geen knoflook en citroenrasp. We hebben gesmuld!

debo zei

vandaag gemaakt en het was zéér lekker! voor mij een beetje te veel kaas; de volgende keer zou ik meer groentjes door het mengsel doen. mijn moeder eet niet graag paprika's, maar deze vond ze heerlijk. ze komen hier zeker nog eens op tafel!