donderdag 8 juli 2010

Courgette & amandelpasta

Ingrediënten:
- 400 g fusilli (of andere korte pasta)
- 1 el olijfolie
- 2 tenen knoflook, geperst
- 4 courgettes, grof geraspt
- 40 g geschaafde amandelen, licht geroosterd
- 3 el gehakte bladpeterselie
- 2 el gehakte muntblaadjes
- 2 el geraspte Parmezaanse kaas, plus extra voor erbij

Bereiden:
Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak al dente.
Verhit de olie op middelhoog vuur, voeg de knoflook toe en bak 30 sec. Voeg de courgette toe en bak, onder af en toe roeren, 5 min. of tot al het vocht verdampt is. Voeg tot slot de amandelen en kruiden toe en breng op smaak met zout en peper. Giet de pasta af, voeg toe aan de groente, strooi de kaas erover en schep door elkaar. Serveer met extra Parmezaanse kaas.
Een lekkere zomerse pasta. Ik heb het recept ooit eens uit een tijdschrift geknipt, maar weet niet meer uit welk. Ik heb voor 2 a 3 personen maar 2 courgettes gebruikt.

4 opmerkingen:

Karin zei

Lekker licht en zomers, het lijkt me heerlijk.
Grrr

Anoniem zei

leuke receptjes hier!
zeer zomers

Anoniem zei

Is een beetje mijn stijl van voeding. Een tip : Laat munt en amandelen weg, vervang door citroensap, beetje cayennepeper en voeg er handvol erwtjes aan toe. Ipv op het einde amdelen over te strooien strooi er tonijn over. Echt lekkkkkkker en dit gerecht probeer is vanavond uit!

Renske zei

Hallo Caroline

Ik heb vandaag deze pasta gemaakt en ik vond 'em erg smakelijk!

Ik heb speltpasta ipv tarwepasta gebruikt, ivm tarwe allergie van mijn dochter. De peterselie heb ik vervangen door basilicum (staat handig in mijn kruidenbak).

Idd erg lekkere zomerse pasta!

Je hebt leuke recepten staan, je blog staat nu in mijn favorieten, dus ik kom hier vaker shoppen.

Bedankt!

Groetjes,

Renske