maandag 19 juli 2010

Thaise visballetjes met limoenmayonaise

Ingrediënten:
- 250 g kabeljauwfilet, of andere witvis
- 1 el rode curry pasta
- 1 limoenblaadje, fijngehakt
- 2 el verse koriander, fijngehakt
- 1 el vissaus
- 1 teentje knoflook, fijngehakt
- zonnebloemolie om in te bakken

Voor de limoenmayonaise:
- 3 volle el mayonaise
- 1 limoen, sap en geraspte schil
- 1 knoflookteen, geperst
- 3 el fijngehakte koriander
- snufje zout en peper

Bereiden:
Plaats alle ingrediënten, behalve de olie, in een keukenmachine en maak alles fijn, het moet net geen pasta worden. Je wilt toch nog een beetje stevigheid van de vis proeven. Maak met je handen visballetjes, ter grootte van een kleine bitterbal (ca 16 balletjes). Plaats de balletjes ongeveer een ½ uur in de koelkast. Verwarm de olie en bak de balletjes met 4 tot 6 tegelijk. Laat ze uitlekken op keukenpapier.
Maak intussen de mayonaise. Mix alle ingrediënten en zet een ½ uurtje in de koelkast. Serveer de visballetjes met de mayonaise.


Lekker borrelhapje en snel gemaakt. Deze hoeveelheid was genoeg voor 4 personen. Wil je het recept voor meer personen maken, de hoeveelheden dan gewoon aanpassen.
De limoenblaadjes koop je bij de toko en kan je in de diepvries bewaren, heb je ze altijd in huis.

4 opmerkingen:

LOYOYA'S KITCHEN zei

Ik heb ook een keer visballetjes gemaakt en dat is echt heel lekker. Ziet er echt heel lekker uit.

Anoniem zei

Weinig werk voor een maximum aan smaak en resultaat ! Echt een aanrader. Lekker!

Anoniem zei

Hallo Caroline, Ik vond de visballetjes ok maar mijn gasten vonden ze superlekker. Ook de limoenmayo viel erg in de smaak. Ik heb het recept een aantal keren moeten doorsturen. Sowieso stuur ik zo vaak je recepten door. Succes op succes!

Groetjes,

Tumtum

P.s. Ik had het opgegeven om een reactie te geven omdat ze niet geplaatst worden (systeemfout) maar ik dacht laat ik het nog een keer proberen.

Caroline Brouwer zei

Hallo Tumtum, er staan toch al meerdere reacties van jou. Vreemd dat het af en toe niet lukt! Dat ik deze balletjes maakte, is alweer 4 jaar geleden! Maar ik weet nog da wij ze erg lekker vonden.
groeten, Caroline