zondag 11 juli 2010

Snelle couscoussalade

Ingrediënten:
- 200 g couscous
- 150 g fetablokjes in gekruide olie
- 1 citroen
- 250 g romaatjes, kleine tomaatjes
- 1 bosje lenteui
- 100 g gedroogde abrikozen
- 50 g rozijnen
- bosje platte peterselie
- half bosje verse munt
- half bosje koriander
- ½ tl kaneel

Bereiden:
1. Bereid de couscous volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking, roer er 4 el olie van de fetablokjes door.
2. Pers de citroen uit, roer 2 el sap en het rasp van de schil door de afgekoelde couscous.
3. Snij de tomaatjes in de lengte doormidden, de uitjes in ringetjes en de abrikozen in stukjes. Hak de kruiden fijn, zonder de steeltjes. Schep dit alles samen met de rozijnen en de iets uitgelekte fetablokjes door de couscous.
4. Maak de snelle couscoussalade verder op smaak met versgemalen peper, zout en de kaneel, voeg eventueel nog wat van de gekruide olie toe.
5. Voor een niet-vegetarische variant kun je de fetablokjes vervangen door gebraden kipreepjes.


Erg lekkere combinatie van de zoute feta en de zoete abrikozen. Lijkt mij ook lekker met nog wat geroosterde pijnboompitten erover.

4 opmerkingen:

Lisa zei

Dit ziet er perfect uit om te eten met dit hete weer!

Unknown zei

Dit was inderdaad heerlijk na een warme dag. Als ik het zelf maak ga ik ook wat pijnboompitten toevoegen.

Mandy zei

Bedankt voor het recept. Waarschijnlijk verwacht je geen reactie meer, ivm de datums hierboven.. maar ik ga het recept vanavond uitproberen. Voor het eerst couscoussalade maken, dus ik ben benieuwd! Fijn weekend.

Caroline Brouwer zei

@Mandy, ik kan reacties bij eerdere recepten ook zien hoor. Succes met deze lekkere couscous salade!