dinsdag 3 juli 2012

Kruidige quinoa-salade met feta & granaatappelpitjes


Ingrediënten: 
- 300 g quinoa
- 1 rode ui, fijn gesnipperd
- 85 g rozijnen of sultana's
- 100 g feta, verkruimeld
- 200 g granaatappelpitjes
- 85 g pijnboompitten of amandelschilfers, geroosterd
- bakje koriander, grof gehakt
- bakje munt, grof gehakt
- bakje platte peterselie, grof gehakt
- sap van 2 citroenen
- 1 theelepel suiker
- zout en peper

 Bereiden: 
1. Kook de quinoa volgens de verpakking, het moet nog een beetje beet hebben. Laat goed uitlekken en afkoelen.
2. Als de quinoa afgekoeld is, meng je de andere ingrediënten erdoor. Voeg zout en peper naar smaak toe.

 Bron: BBC Good Food

Elke dag neem ik wel een kijkje op de BBC Good Food site, daar staan de heerlijkste recepten. Daar kwam ik ook dit recept tegen. Het is een erg lekkere en gezonde salade, de nootachtige smaak van de quinoa combineert erg goed met de andere ingrediënten. Ik zie er altijd tegen op om een granaatappel te slachten, maar gelukkig heeft AH door dat dat een "hell of a job"  is en verkopen ze bakjes met losse pitjes. Het restje was de volgende dag bij de lunch ook nog erg lekker!

17 opmerkingen:

Uit Paulines keuken zei

Lekker! Toevallig staat hier ook zo iets op het menu vanavond ;)

Unknown zei

Lijkt me erg lekker! Heel toevallig maak ik vandaag ook een quinoa-salade :) Ik kijk trouwens ook vaak op BBC GoodFood. Af en toe probeer ik een recept en het resultaat is nog nooit tegengevallen.

Annelore Tallore zei

Heerlijk! Lijkt me ook prefect om mee te nemen naar het werk...

Anoniem zei

Granaatappelpitjes kun je heel goed invriezen!! Grt. M-J.

Caroline Brouwer zei

Bedankt voor de tip M-J!

Unknown zei

oh die granaatappels, heerlijk toch, en geven toch altijd zo iets "chique" aan een gerecht. Vorig jaar konden we die gewoon van de boom plukken in Spanje. Echt fantastisch is dat!

Marian zei

Een granaatappel slachten :-)))). Is inderdaad wat gepruts! In België ben ik de bakjes met pitjes nog niet tegengekomen!

Denise @ TLT zei

Die BBC-website is ook een favoriet van me en deze salade klinkt echt perfect: alle smaken die ik lekker vind! Wat een gedoe inderdaad, zo'n granaatappel; maar moet zeggen dat het ook wel voldoening heeft;)

Heb je trouwens al meegedaan aan de giveaway op mijn site? Je kan een heel fijn BK-product winnen!

my little cottage zei

nice post thanks for sharing this...looking for to read more of your posts...blessings out arnhem

Deer du Bois zei

komt op mijn brunch menu.

Super blog, het geeft me zin heel de dag weer te gaan koken!

lekker!

Deer

quinoa info zei

ziet er heerlijk uit zeg!

Anoniem zei

Granaatappel snel ontdoen van de pitjes: granaatappel doormidden snijden. Boven een grote bak houden, en en met een zware bv. Juslepel er tegen aan slaan, te beginnen bij de afgesneden rand, zo werk je rondom, tot je aan de bovenkant bent. Let op spettert wel wat, maar gaat erg snel.

Sigrid zei

Een heerlijk slaatje!
De rozijnen heb ik vervangen door geweekte gojibessen, die zijn minder zoet. Ik gebruik ook minder citroensap maar dat is persoonlijke voorkeur.
Een heel smakelijke blogpagina, ik ontdek iedere keer weer nieuwe en lekkere gerechten!

Caroline Brouwer zei

Dank je wel Sigrid! En je kan natuurlijk ieder recept naar je eigen smaak aanpassen!
groeten, Caroline

Inge zei

ooit hebben wij in het vliegtuig wel eens quino gekregen. Ik vind niet gauw iets vies maar dit was echt niet lekker.
Ik was dit alweer vergeten toen ik dit gerecht ging maken. Maar toen de quinoa gekookt was rook ik het en dacht er gelijk aan. Even dacht ik oh oh maar te onrechte.
Wat is dit lekker inmiddels al meerdere malen gemaakt.

Gr. Inge

Caroline Brouwer zei

Hallo Inge,
Bedankt voor je reactie. Goed dat je de quinoa nog een keer geprobeerd hebt. Vliegtuigeten is nooit lekker. Ik ben gek op pasta, maar knap hoe ze bij dat vliegtuigeten dat zelfs niet lekker weten te maken.
Groeten, Caroline

Unknown zei

Hai! Kan dit ook in z'n geheel ingevroren worden?