dinsdag 10 juni 2014

Wraps met zalm


Ingrediënten voor 2 personen:
- 1 tl gemalen komijn
- ½ tl paprikapoeder
- mespunt chilipoeder
- 2 zalmfilets met huid
- 1 avocado, gepeld pit verwijderd, in blokjes
- 8 kerstomaatjes, in vieren gesneden
- handje koriander
- het sap van een ½ citroen
- 1 el olijfolie
- zout / peper
- 4 middelgrote bloemtortilla's 
- zure room, om erbij te serveren

Bereiden:
1. Meng in een kommetje de komijn, paprika poeder en chilipoeder. Breng dit aan op de vleeskant van de zalm en bestrooi met wat zout.
2. Meng in een schaaltje de avocado met de tomaat en pers er het sap van een halve citroen over uit. Breng op smaak met zout en peper en roer alles door elkaar. Voeg wat gehakte koriander toe.
3. Verhit de olijfolie in een koekenpan en bak de zalm op matig vuur 3 à 4 minuten op de huid, draai om en bak nog 2 minuten. Haal de zalm uit de pan, verwijder de huid en snijd de zalm in stukjes.
4. Verwarm de tortilla's in een koekenpan. Schep wat zalm op de tortilla en verdeel er wat avocado-tomaatsalsa over. Lepel er wat zure room over en vouw of rol de tortilla's op.

Bron: Elle Eten, nr.3 2014

Een héérlijk, simpel en snel recept voor 2 personen. Prima met dit warme zomerweer, als je toch een kleinigheidje wil eten en niet te lang in de warme keuken wilt staan. Dit staat echt binnen een kwartier op tafel.

Rocce Rosse bij Arbatax

Jullie hebben vast wel gemerkt dat het twee weken erg stil was op mijn blog. Wij waren met vakantie en hebben een rondreis gemaakt over het prachtige eiland Sardinië. Johan is de foto's aan het uitzoeken en als hij klaar is zal ik een kleine selectie van de mooiste foto's plaatsen. Hier alvast een voorproefje!

7 opmerkingen:

Ineke zei

Heb je gemist! Gelukkig was er een fijne reden voor je afwezigheid. En nu weer veel nieuwe inspiratie voor je volgers?!

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Dag caroline ! Blij dat je weer terug bent, maar ik vermoedde al dat je op reis was, het was vorig jaar dezelfde periode dacht ik.
En weeral het mooie Italië ... en Sardinië ... zucht ... jij doet de dingen waar ik van droom !
Groeten, eva

Caroline Brouwer zei

Wat leuk om te horen dat ik gemist word! @Eva, dat klopt vorig jaar waren we inderdaad in dezelfde periode weg, toen naar Sicilië. Jouw tijd komt vast nog wel en het is al leuk om erover te dromen.
groetjes, Caroline

Me, Myself and We zei

Mmm... Ga ik zeker eens proberen maken. En die eerste foto ziet er al supermooi uit! Ik kijk al uit naar het vervolg!

kitty zei

Mogen we nu lekkere gerechten van Sardinië verwachten? :-)

Sixpacks.be zei

Ga ik vanavond eens maken! Net een zwaar BBQ weekend achter de rug dus dit is een mooie (en gezonde) afsluiter.

De foto van de wrap is echt mooi gedaan!