vrijdag 11 januari 2013

Luxe bruine bolletjes


Sinds ik een workshop broodbakken bij Levine heb gevolgd, bak ik wel zo'n 2 keer per week mijn eigen broden, bolletjes en krentenbollen. Ik ben nu zelfs met zuurdesem bezig. Heb mijn eigen starter gemaakt en bak er ook al mee. Omdat het nog niet helemaal naar mijn zin gaat en ik er wat meer vanaf wil weten, heb ik me nu opgegeven voor een workshop zuurdesembrood bakken. Dat gaat 2 februari gebeuren.
Deze luxe bruine bolletjes bak ik wel eens in de twee weken. Altijd handig om in de vriezer te hebben om mee naar je werk te nemen voor de lunch. Ik maak ze van een recept van witte broodjes en vervang dan 1/3 van de tarwebloem door volkorenmeel.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Caroline , dat ziet er weer goed uit, je krijgt er gelijk zin in. Welk recept heb je gebruikt van Levine, gewoon zachte witte broodjes ?
Groetjes Esther.

Caroline Brouwer zei

Hallo Esther,
Ik gebruik een recept dat niet op haar blog staat, die broodjes bakten we tijdens een workshop. Maar er staan meerdere lekker recepten voor witte broodjes op haar blog die je er voor kunt gebruiken.
groeten, Caroline

Consuminderenmetplezier zei

Ze zien er heerlijk uit!

Eetlust zei

Heerlijk. Ik bak ook regelmatig broodjes van Levine, recepten kloppen altijd. De hamburgerbroodjes zijn ook een aanrader. En wat over is...inderdaad lekker de vriezer in :)

Unknown zei

Hier krijg ik spontaan trek van!

Ik wil ze binnenkort ook eens gaan proberen te maken!

liefs,
Samantha

Levine zei

Wat een prachtige broodjes :-). En leuk dat je in februari weer komt "workshoppen"!

ymme zei

Ze zien er fantastisch lekker uit !

Unknown zei

Hoi Caroline,

Die bolletjes zien er ongelooflijk lekker uit!

Ik zou ook graag mijn eigen starter willen maken. Misschien is zo'n cursus van Levine inderdaad een idee. Tot nu toe heb ik het bij gistbrood gehouden ;-) maar dat gaat ook prima.

Groetjes
Alesig

Caroline Brouwer zei

Hallo Allesig,
Heb je al op de site bij Levine gekeken. Die starter is erg simpel om zelf te maken. Haar recepten kloppen altijd en alles wordt erg goed uitgelegd. Een workshop bij haar is echt een aanrader. Je kunt op haar site kijken of ze nog plaats heeft en anders stuur je haar een mailtje dan kom je op een wachtlijst.
Veel succes!
groetjes, Caroline

Spaarmoeder! zei

Ze zien er heerlijk uit!