woensdag 5 maart 2014

Broodje rode kool


Ingrediënten:
- 200 g rode kool, heel dun gesneden
- 2 preien, schuin in repen
- 1 teentje knoflook, fijngehakt
- 8 plakken bakbacon
- 2 el oestersaus
- 4  pitabroodjes 
- 75 g cashewnoten, ongezouten
- zout

Bereiden:
1. Bak de bacon in een klein beetje olie knapperig. Laat de plakjes op een stukje keukenpapier uitlekken.
2. Doe een klein beetje olijfolie in een wok en bak de rode kool met de prei net even aan. Voeg de knoflook en de cashewnoten toe. Voeg ook 2 el oestersaus en 1 el water toe en roer goed door. Voeg eventueel een klein beetje zout toe.
3. Rooster ondertussen de pitabroodjes op een grillpan even tot ze warm en lichtbruin zijn. Snijd de broodjes open, leg er 2 plakjes bacon in en vul ze met de warme groenten.


Een héérlijk broodje voor bij de lunch of als hoofdgerecht van de leuke site ZTRD magazine. Neem is een kijkje op deze site er staan nog veel meer lekkere recepten met schitterende foto's. Het weekend zag ik dit broodje langs komen op twitter, het zag er zo lekker en fotogeniek uit, dat ik het meteen wilde maken. Onze foto werd niet zo mooi, maar ik wilde jullie het recept niet onthouden.

6 opmerkingen:

Talitha zei

Bijzonder! Maar het ziet er lekker uit, goed idee (:

JudithvdN zei

Broodje rode kool? Dat klinkt wel heel apart. Maar als ik het zo lees viel het wel in de smaak.

Lot zei

Eindelijk eens een geheel ander recept met rode kool. Meestal is het allemaal zoetig. De oestersaus ga ik ook eens gebruiken in gekookte kool.

ymme zei

Dit is weer zo een heel origineel broodje !

Anoniem zei

Ik heb het nu een aantal keer gemaakt. Heerlijk! Als je de rode niet heel erg dun snijdt (4 mm) dan heeft het een beetje de bite van vlees. Gecombineerd met die heerlijke smaak van de oestersaus, vind ik het een chinees broodje shoarma.
Ga het zeker nog vaak maken.

Caroline Brouwer zei

Ik ga je tip volgende keer zeker opvolgen!