zondag 16 november 2014

"Brood uit eigen oven"


Gisteren ben ik met Wilma naar de boekpresentatie van Levine van Doorne geweest in Haarlem. Eindelijk is er dan het langverwachte boek "Brood uit eigen oven" van Levine. Ik was al blij met de recepten op haar blog "Uit de keuken van Levine", maar nu is er dan ook een boek van haar hand, waar al haar volgers lang naar uit hebben gekeken.
Een aanwinst tussen alle andere broodboeken, erg duidelijk en veel stap voor stap foto's en natuurlijk weer héérlijke recepten. Het boek begint met héél veel informatie over de benodigdheden, de basistechnieken en recepten voor busbroden, vloerbroden, broodjes, desembrood en feestbrood. Je krijgt meteen zin de keuken in te duiken en aan de slag te gaan. Ik ben begonnen met dit recept, eigenlijk is het een recept voor stokbrood met zaadjes; maar ik heb er een bâtard van gemaakt.

Het boek van Levine kun je hier bestellen.
Hier kun je een inkijkexemplaar bekijken en ook meteen het boek bestellen.


7 opmerkingen:

ymme zei

Dit brood ziet er zo smakelijk uit. Ik ga het boeken zeker kopen. Ik kijk er naar uit.
groetjes

Nell zei

Leuk van je, Caroline, dat je aandacht besteedt aan deze boekpresentatie van Levine. Het is haar zó gegund dat er nu eindelijk een heus boek is met haar recepten. Ik zeg: kopen allemaal!

Caroline Brouwer zei

Ja @Nell, je hebt helemaal gelijk! Voor mij is het het kookboek van het jaar!

Antoinette Coops zei

Wat Nell zegt!

Levine zei

Dank voor de recensie. Vond het erg leuk dat je er was!

Ageeth eet en kookt zei

Wat een leuke recensie Caroline. Ik vind koken leuker dan bakken, maar de laatste tijd begint juist brood me erg te interesseren. Er zijn verschillende broodboeken op de markt, maar als ik er nu één ga aanschaffen is het het boek van Levine.

Caroline Brouwer zei

Ik zeg:doen @Ageeth,zeker als je net begint met broodbakken. Een zeer informatief boek met goede recepten die je zo kunt volgen!
Succes, Caroline