woensdag 11 augustus 2010

Amarenekersen

Een paar weken geleden had ik van Marlous een potje zelfgemaakte amarenekersen gekregen.
Ik heb de kersen nog twee weken in de koelkast bewaard, zodat de smaken nog beter in konden trekken. Daarna hebben wij ze met vanille-ijs gegeten. Ze waren zo héérlijk dat ze nu al op zijn.

Vanmorgen was ik op de markt en zag prachtige grote donkere kersen liggen en besloot ze te kopen om nu zelf dit recept te maken. Nog even geduld en dan kunnen wij er weer van smullen!
Hier kun je het recept vinden.


apparaat om kersen te ontpitten


ijs met amarenekersen

5 opmerkingen:

LOYOYA'S KITCHEN zei

Dit lijkt mij echt heerlijk! Ik ben altijd gek op fruit bij ijs. Ken je Swirls ijsjes? Is softijs met vruchten. Je kan er ook koekjes doorheen laten mengen. Dat is zo goddelijk :)

Mirtje zei

Hoi Caroline!
Ik heb jou blog genomineerd voor de Stylish Blogger Award! Je kunt de post hier vinden: http://cookies-n-cupcakes.blogspot.com/2010/08/stylish-blogger-award.html. Ik vind het echt super elke dag weer zo'n heerlijk recept! En zulke mooie foto's erbij!

Groetjes,

Mirtje (Cookies 'n Cupcakes)

Unknown zei

Ik heb vandaag ook de amarenokersen gemaakt. Ik had het recept in het tijdschrift gezien en heb gisteren heerlijke kersen gekocht. Ben heel benieuwd om ze te proeven, maar nog even geduld .... als ze even staan zijn ze vast lekkerder!

Ingrid zei

Hoi,

Waar kan ik vloeibare vanillearoma kopen? AH?

Caroline Brouwer zei

@Ingrid, volgens mij gewoon in de supermarkt.