zaterdag 13 augustus 2011

Abrikozencake


Ingrediënten:
- 8 kleine abrikozen
- 100 g boter, op kamertemperatuur
- 140 g poedersuiker
- ½ tl vanille extract
- de rasp van 1 citroen
- 2 eieren
- 200 g patentbloem
- 1/3 tl bakpoeder
- snufje zout
- poedersuiker om te bestrooien.

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 170'C (boven-en onderwarmte). Vet een vorm met losse bodem van 24 cm doorsnede in met boter. (Heb je niet zo'n vorm, dan kun je natuurlijk ook gewoon je springvorm gebruiken).
2. Meng de boter met de poedersuiker en mix tot het licht en romig is.
3. Meng één voor één de eieren erdoor en klop goed na ieder ei.
4. Voeg het vanille-extract en de citroenrasp toe en meng.
5. Zeef de bloem met het bakpoeder en de snuf zout en vouw het met een spatel door het boter-eimengsel.
6. Spreid het deeg uit in de vorm en snijd de abrikozen door de helft en dan weer in kwarten en verdeel ze over het deeg.
7. Zet de vorm in de oven en bak de cake 35 minuten. Laat helemaal afkoelen en bestrooi met gezeefde poedersuiker.

Bron: "Table for two or more...."


Erg lekker taartje en zo simpel te maken. In het recept op het blog van  "Table for two or more..." heeft ze het met kersen gemaakt. Ik had zin om er abrikozen op te doen, smaakte ook erg goed. Je kunt natuurlijk ook pruimen gebruiken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn liefste.Weet je wat ik ook heel lekkewr vond toen ik in nederland op bezoek was>Abrikozen vlaai;))

Kelly @ Kell's Kitchen zei

Ziet er weer heerlijk uit Caroline. Goed weekend!
Groetjes, Kelly

Sweettflower zei

Ziet er heel goed uit. Ik zou er zo in kunnen bijten! :)