zondag 21 augustus 2011

Gebakken geitenkaasjes


Ingrediënten:
-12 ronde geitenkaasjes van 4 cm doorsnede (bv.president)
- 6 plakjes diepvries bladerdeeg, ontdooid
- 1 eidooier
- 1el honing
- 1 takje rozemarijn

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 200' C. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
2. Steek uit elk plakje bladerdeeg twee rondjes van 7 à 8 cm (met een glas bv.). Klop de eidooier los met 1 el water en bestrijk de randen van de deegcirkels met losgeklopte eidooier.
3. Leg de plakjes geitenkaas op de deegcirkels en vouw de randen van het deeg om de geitenkaas, precies tot de bovenkant van de kaas. Knijp het deeg op enkele plaatsen bij elkaar. Bestrijk de deegranden met het losgeklopte ei en leg de verpakte kaasjes op de bakplaat. Bestrijk de bovenkant van de kaas heel dun met honing en leg op elk kaasje een toefje rozemarijn.
4. Bak de verpakte kaasjes 20 minuten in het midden van de oven tot het deeg lichtbruin en krokant is en de kaas zacht is.

Bron: "Bakken zoet en hartig", Tip culinair.



Lekker  hapje voor bij de borrel. Je kunt het warm of koud serveren. Ik druppel er vlak voor het serveren nog wat honing over. Gebruik je grotere kaasjes, dan moet je de doorsnede van het bladerdeeg vanzelfsprekend ook aan passen.

7 opmerkingen:

Uit Paulines keuken zei

Daar is hij weer mijn favoriete kaasje! Lekker! Ik heb dit ook een keer gemaakt met filodeeg, tijm en een beetje honing! Hmm

Fijne zondag! Groetjes Pauline

Kelly @ Kell's Kitchen zei

Heerlijk hapje en lekker snel te maken, ideaal voor bij de borrel inderdaad. Grappig, dat Argentijnse wijntje heb ik nu ook openstaan. Proost op 'n heerlijke zondagavond!

Dzoli zei

Ja dat doe ik regelmaig.De smaak is nog beter dan vers:)

Daisy zei

Leuk hapje en simpel om te maken!

Silke zei

mmmmm...het water loopt me al in de mond!

Naima zei

Ik heb deze afgelopen weekend gemaakt. Ze waren heerlijk 👌👍✋

Chantal zei

Ik heb ze net voorbereid voor de kersthapjes. Ik heb er wel een stukje eendenborstfilet opgelegd. Seffens gaan ze de oven in. Hmmm!