zondag 29 september 2013

Valencia


Van 22 t/m 27 september zijn wij in Valencia geweest. Valencia is na Madrid en Barcelona de derde stad van Spanje. Ik had al zoveel positieve verhalen over Valencia gehoord en gelezen dat het mij leuk leek er een keer naartoe te gaan. En het is inderdaad een geweldige stad. Alleen het klimaat al; Valencia heeft 300 van de 365 dagen per jaar zon. In de zomer (juli en augustus) kan het er erg heet zijn, maar het voorjaar en najaar is een prima tijd om de stad te bezoeken. Wij hadden prachtig weer, strakblauwe luchten en ongeveer 28' C. We hadden via vrienden een hotel (Hotel Vinccy Lys) geadviseerd gekregen. Hotel bevond zich midden in de stad, rustig gelegen in een autovrije straat en op 2 minuten lopen van een metrostation (via de metro zijn we van het vliegveld naar het hotel gegaan). Door de centrale ligging op loopafstand van alle historische bezienswaardigheden.
Een bezoek aan de  Mercado Central mag niet ontbreken als je Valencia bezoekt. Het is een prachtige markthal in jugendstil waar men zijn dagelijkse groenten, fruit, vlees en vis etc kan kopen. Ik zou hier graag elke dag mijn boodschappen halen! Je kijkt werkelijk je ogen uit, het is één groot feest van geuren en kleuren! Verder is een dag een fiets huren een must in Valencia. Niet om echt in de stad te fietsen, dat is levensgevaarlijk. Maar men heeft in 1957 na wéér een overstroming van de rivier deTuria deze omgeleid en in de drooggevallen rivierbedding een 9 km lang park aangelegd. Hier kun je prima fietsen tussen de kademuren. Zo kom je ook bij het prachtige brede strand van Valencia.
Verder is een bezoek aan het moderne Valencia, de Ciudad de las Artes y las Ciensias (Stad van de kunsten en wetenschappen) ook een aanrader. Op de foto's ziet het er al schitterend uit, maar als je daar tussen die futuristische gebouwen loopt is het allemaal nog veel mooier, zeker als je boft met strakblauwe luchten. Wij hadden gelukkig ook nog genoeg tijd om een bezoek te brengen aan het indrukwekkende Oceanográfico, de grootste onderwater dierentuin van Europa.
Een citytrip naar Valencia kan ik iedereen aanbevelen. Een prachtige stad die erg de moeite waard is.

16 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Caroline, mooie foto's, ziet er meer dan de moeite uit ! Grtjs, Peggy

Unknown zei

Ik ben er 1x geweest, en zal er zeker nog eens naartoe gaan...ik vind het een fantastische stad.

Caroline Brouwer zei

@Anke, ik ben het helemaal met je eens en ga zeker ook nog eens terug!

Eslem zei

Wat leuk om te lezen, ik kende Valencia eigenlijk helemaal niet. Prachtige foto's en wat een heerlijk weer hebben jullie gehad!

ymme zei

Mooi fotoreportage !

Judith zei

Oooh, wat ziet dat er goed uit zeg! Heerlijk weer, blauwe lucht, het roept m'n vakantiegevoel weer op!

Denise zei

Valencia staat al lang op mijn planning. En nu helemaal. Wat ziet dat er fantastisch uit, Caroline!

Cathy zei

Ook toevallig. Ik ben met mijn dochter ook 5 dagen naar Madrid geweest. Wat een leuke stad is dat ook! En al die tapas bij elk drankje een leuk extraatje. Alleen wel veel vlees, voor vegetariërs minder aantrekkelijke hapjes helaas. We hebben gefietst met een Nederlands sprekende gids, een aanrader.

Caroline Brouwer zei

@Cathy, leuk, Madrid staat ook nog op mijn lijstje.In Valencia kon je ook fietsen met een gids, maar wij hebben het zonder gedaan.

Anoniem zei

wat heerlijk zeg zoń stedentrip naar Valencia!Mooie fotos ook.
Wij gaan waarschijnlijk in april een week naar Malaga. Is ook een aanrader.

Groetjes, Viviane

Massage Amsterdam zei

Leuk blog is dit toch. En populair zo te zien.

Anoniem zei

Hoi Caroline,

Allereerst complimenten voor de fotografie en compositie,heel goed!
Ziet er aanlokkelijk uit.



groetjes Sylvia

Anoniem zei

ik vindt dit een prachtige kook blog..ik heb een link op miin hobby blog geplaats mag gezien worden...wat allemaal lekkere gerechten...groetjes uit arnhem

Caroline Brouwer zei

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de complimenten, altijd erg fijn om te horen! groeten, Caroline

Anoniem zei

Valencia is echt prachtige stad, de perfecte plek voor een originele citytrip.

Valencia toerisme en bezienswaardigheden

Valerie zei

Beste Caroline,

Dank je wel voor het mooie artikel en foto´s over Valencia. Mocht je een keer willen terugkomen naar Valencia, misschien kun je dan een kookworkshop doen in ons Bed and Breakfast? Dan bieden we je graag een gratis verblijf aan bij Bed and Breakfast Valencia Mindfulness Retreat : http://www.valenciamindfulnessretreat.org