zondag 30 mei 2010

Mediterrane gevulde paprika's



Ingrediënten:
- 1 grote rode en 1 grote gele paprika
- 85 g couscous
- 25 g pijnboompitten, geroosterd
- een handvol zwarte olijven, zonder pit en grof gehakt
- 50 g Griekse feta, in blokjes gesneden
- 50 g semi-zongedroogde tomaatjes, in stukjes of handvol cherrytomaatjes, in vieren
- 2 eetlepels basilicum, in stukjes gescheurd

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 180 ' C. Snijd de paprika's doormidden en haal de zaadjes en zaadlijsten eruit. Plaats ze 5 minuten in de magnetron op de middelste stand, totdat ze een beetje zacht zijn.
Maak de couscous klaar volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Roer de couscous door met een vork. Meng vervolgens de couscous met de olijven, de pijnboompitten, de tomaatjes of zongedroogde tomaatjes , feta en basilicum. Doe er een klein beetje zout en peper bij (niet teveel zout, want de feta is al vrij zout). Verdeel het couscousmengsel over de vier paprikahelften en plaats in de oven en bak ze 10 minuten.

Bron: "Good Food" site.

Weer zo'n lekker recept van de "Good Food" site. Ik heb de paprika's niet in de magnetron gedaan, maar 15 minuten in de oven op 180' C. En ik heb door de couscous zowel semi-zongedroogde tomaatjes als cherrytomaatje gedaan. Van het couscousmengsel kun je ook wat extra maken, dat is de volgende dag nog erg lekker bij de lunch.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Deze paprika's heb ik vanavond gemaakt, het was echt heerlijk! Echt een blijvertje. Er was wat couscous over, maar dat komt wel op.
P.S. ik heb mijn paprika's 25 min voorgegaard in de oven.

lien zei

Superlekker receptje. Dit komt hier alvast vaker op het menu: snel, simpel en lekker.

Myrna zei

Ik maak ze zelfs zonder de paprika's voor te garen, vind die bite wel lekker.
Ook ben ik de pijmboompitten een keer vergeten en daar merkte ik vrijwel niets van waardoor ik ze nu gewoon weglaat.