zondag 19 september 2010

Thaise gebakken rijst met kip en groene curry

Ingredienten:
- 1 grote of 2 kleine kipfilets , in heel kleine blokjes gesneden
- 1 el Thaise groene curry pasta
- 250 gram gekookte witte rijst (afgekoeld)
- 100 gram diepvries doperwten
- 2 bosuitjes, fijngehakt
- 2 eieren
- 1 el vissaus
- 1 el sojasaus

Bereiden:
Verhit 2 el olie in een wok, voeg de curry pasta toe en bak 1 minuut, doe de kip erbij en roerbak 3 minuten. Voeg de gekookte en afgekoelde rijst, de doperwtjes en de bosui toe en meng goed. Maak dan een holletje in het midden en breek daarin de eieren. Roer ze constant tot ze bijna gaar zijn, roer dan alles goed door elkaar en bak nog 2 minuten. Breng op smaak met vissaus en sojasaus..

Bron: "70 Thaise curries" van Vatcharin Bhumichitr.

Snel, makkelijk en lekker gerecht, voor als je weinig tijd hebt! Ook handig als je een restje rijst over hebt. Recept is voor 2 à 3 personen, je kunt de hoeveelheden natuurlijk aanpassen voor meerdere personen.

4 opmerkingen:

Analosa zei

He je bent in een thaise mood volgens mij!

Amber zei

Dit lijkt me echt heerlijk! Dit ga ik onthouden! :D

Simones Kitchen zei

O dat ziet er echt lekker uit! Ik ben gek op dit soort snelle gerechten en Thais vind ik altijd wel lekker eigenlijk... :)

Saskia zei

Ziet er echt lekker uit! Ga ik onthouden!