zaterdag 10 maart 2012

Zoete aardappel & linzensoep


Ingrediënten voor 4 personen:
- 1 tl kerriepoeder
- 1½ el olijfolie
- 1 ui, fijngehakt
- ½ appel, geraspt
- 1 teen knoflook, uitgeperst
- verse koriander
- verse gember, geraspt (1 cm)
- zout en peper
- 400 g zoete aardappels, geschild en geraspt
- 750 ml bouillon (vlees of groente) van 1 blokje
- 65 g rode linzen
- 150 ml melk
- sap van een ½ limoen

Bereiden:
1. Doe de kerrie in een soeppan en laat het 2 minuten oplaag vuur even roosteren. Voeg de olijfolie toe en verwarm al roerend. Voeg de uien, appel, knoflook, gember en een paar steeltjes van de koriander (fijngehakt)  toe en breng op smaak met zout en peper. Laat 5 minuten onder af en toe roeren fruiten.
2. Voeg de geraspte zoete aardappel, linzen bouillon en de  melk toe en breng aan de kook. Laat de soep 20 minuten koken.
3. Pureer de soep in de blender en proef of er nog zout en peper bij moet. Voeg het sap van de halve limoen toe en serveer de soep met wat gehakte koriander.

Bron: BBC Good Food

Nog een laatste recept met zoete aardappels en dan zijn ze op. Een lekker en gezond soepje voor de zaterdag! Ik heb de hoeveelheden van deze heerlijke soep wat aangepast, dit is voor 4 kommen. De soep smaakt erg lekker, je proeft ook duidelijk de gember. Het is een vullende soep, serveer er een stukje brood bij en je hebt een heerlijke maaltijd.

3 opmerkingen:

Cinnamon and Thyme zei

I really love making soups. This one looks so creamy. Thank you for the recipe :).

Greetings,
C&T

rue de surène zei

Lijkt me een supersoepje...ik ga het zeker proberen!

Anoniem zei

Heerlijk soepje! Ik had nog slagroom dus dat heb ik gebruikt ipv melk.
We vonden het wel wat weinig. Ik had de helft gemaakt voor 2 personen. Volgende keer toch maar alles maken. Erg lekker.
vrgr Maya