vrijdag 30 december 2011

Twitter!


Sinds gisteren doe ik mee aan de wereld van het twitteren. Dat is zo gekomen: er stond een heerlijke kokos-amandelcake in de oven (recept volgt later) en intussen zat ik voor de computer. Nou had ik een maand of 2 geleden voor Johan een boekje "Twitteren voor dummies" meegenomen uit de bibliotheek. Na een account aangemaakt te hebben en er wat mee gespeeld te hebben, haakte hij al snel af, je moet tenslotte wel wat te melden hebben!
Maar gisteren brak dus voor mij het grote moment aan: je moet tenslotte meegaan met je tijd. Ik blog dan wel en heb ook Netvibes( heel handig) en zelfs Symbaloo (waar ik bijna nooit opkijk), maar twitteren was nog ver van mijn bed. Twitter stond bij de favorieten en ik dacht: ik probeer het eens. Een account is zo gemaakt en alles wijst zich vanzelf. Ik twitterde meteen dat ik een "Amarettoparfait met kaneelsiroop" op mijn blog had gezet en kreeg meteen respons van Levine. En wie schets mijn verbazing vanmorgen had ik al 9 volgers! Ook leerde ik van Es wat een AVA (avatar) is en ik verwacht dat ik nog veel meer tegen zal komen wat ik nog niet weet, maar dat komt vanzelf wel, net als bij het bloggen.
Dus van nu af meld ik mijn post op Twitter en ben ik er te volgen.

2 opmerkingen:

Gerry/Gewoon Lekker Gewoon zei

Ik ben ook niet zo'n twitteraar (beetje hoog gekwettergehalte), maar sinds gisteren kan ik nu een foto bij een tweet plaatsen. Toch weer iets geleerd!

Caroline Brouwer zei

Twitteren is volgens mij gewoon chatten, tenzij je echt iets te melden hebt. Maar wel leuk om te laten weten dat je iets online hebt gezet.
Fijne jaarwisseling, Caroline