zondag 5 december 2010

Bananenbrood met pecannoten


Ingrediënten:
- 150 g zachte boter
- 100 g kristalsuiker
- 125 g poedersuiker
- 4 rijpe bananen
- 2 eieren
- 175 g bloem
- 1 tl bakpoeder
- ½ tl kaneel
- ½ tl gemberpoeder
- mespunt zout
- 90 g pecannoten
- boter en paneermeel voor de vorm

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 175 ' C.
2. Klop de boter licht en romig met de kristal- en poedersuiker.
3. Prak de bananen en roer ze door het botermengsel. Klop de eieren erdoor.
4. Meng de bloem, bakpoeder, kaneel en gemberpoeder met de pecannoten (bewaar er een paar voor de garnering) en meng alles goed door het bananenmengsel.
5. Doe het deeg in een ingevette en met paneermeel bestrooide ( ik gebruik bakpapier) cakevorm van 1 liter, strooi de achtergehouden pecannoten erover en bak het brood in het midden van de oven circa 30 minuten (bij mij moest het 20 minuten langer) of tot een prikker die je in het midden steekt er droog uitkomt.

Bron:"A piece of cake" Leila Lindholm.

Héérlijk voor bij de koffie of thee. De smaak van banaan combineert erg goed met de pecannoten.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Mmmmm, zowel de foto als het recept doet me denken aan een recpt dat ik vaker heb gemaakt, ook bananenbrood met noten ... toch binnenkort weer eens maken. Je brengt me op een idee!

Greetje zei

Net gemaakt met mijn dochter. Best makkelijk en wat ruikt het lekker in mijn keuken! Ik denk dat ie koud ook lekker is, maar dat heeft dit brood niet gehaald. Deze traktatie is zo lekker dat ik hem volgende week weer ga bakken.

Caroline Brouwer zei

@Greetje,leuk om te horen dat het zo goed in de smaak viel!