woensdag 8 december 2010

Rocky road van witte chocolade


Ingrediënten:
- 200 g mini marshmallows ( of grote in stukjes geknipt)
- 100 g gedroogde cranberries
- 110 g ongezouten macademia noten, grof gehakt
- 60 g ongezouten pistache nootjes
- 35 g gemalen kokos
- 400 g witte chocolade, in kleine blokjes

Bereiden:
1. Beleg een bakvorm van 18 bij 25 cm met bakpapier, zodat aan alle kanten er wat overhangt.
2. Meng de marshmallows, cranberries, noten en kokos in een schaal. Plaats een kom met de chocolade boven een pan met kokend water, het water mag de kom niet raken en laat de chocolade smelten.
3. Giet de chocolade over het  marshmallowmengsel en meng alles goed. Doe alles in de bakvorm en druk goed aan met een spatel. Laat minstens twee uur opstijven . Snijd daarna de rocky roads met een warm mes in blokjes.

Bron: "Taste. com".

Ik ben een echte zoetekauw, hartig vind ik ook lekker, maar als ik moet kiezen tussen zoet en hartig.... nou dan weet ik het wel! Deze rocky roads zijn dan ook één van mijn favorieten.  Houd je niet van witte chocolade, kijk dan naar mijn andere recept van rocky roads.
Neem ongebrande macademia noten en leg ze ca 10 min. in de oven op 180' C, blijf er wel bij zodat ze niet verbranden zoals bij mij, zonde van die dure noten.
Je bent weer gewaarschuwd, dit is:  VERSLAVEND LEKKER!!!!

6 opmerkingen:

Unknown zei

Hmmm dat ziet er lekker uit. Bewaar een stukje voor mij, ik kom vanavond langs!

Karin zei

Is de witte chocolade niet erg zoet? Het ziet er onweerstaanbaar uit.

Unknown zei

Je hebt niets teveel gezegd. Ze zijn heerlijk, echte taille killers :-)

Lisa zei

Oh jam, jam, jam. Heb hem vanmiddag gemaakt en we vinden hem allebei erg lekker. Hij is inderdaad wel mierzoet, maar de noten compenseren dat weer een beetje. Had wel wat kleine dingen aangepast (b.v. amandelen in plaats van macademia's). Hij is door ons helemaal goedgekeurd :).

Anoniem zei

Hallo Caroline,

Ja, deze zijn lekker! Erg makkelijk om te maken dus van het weekend ga ik ze maar weer maken.

Groetjes,

Tumtumm

Anoniem zei

Wat ziet het er mooi uit. Ik ga dit zaterdag maken voor onze familie-knutseldag! Mmmmmm..