maandag 14 juni 2010

Gemarineerde mozzarella in crème fraîche met citroen



Ingrediënten:
- 2 bolletjes mozzarella di bufala
- 4 volle eetlepels crème fraîche
- zeezout en peper
- 1 citroen
- basilicum
- 1 rode peper
- olijfolie
- cherrytomaatjes

Bereiden:
Snijd de bolletjes mozzarella in dunne plakjes en leg die op een groot bord of een schaal, smeer er de crème fraîche over. Maal er naar smaak zout en peper over. Was de citroen en rasp er de helft van de schil over en knijp er de helft van het sap over uit. Bewaar de rest van de citroen voor het geval dat de smaak nog enige aanpassing behoeft. Strooi er een flinke hand verse in stukjes gescheurde basilcumblaadjes over. Proef of de smaak goed in balans is. Halveer de Spaanse peper, verwijder de zaadjes en snijd in dunne reepjes. Strooi deze over de mozzarella, besprenkel er 4 eetlepels olijfolie extra vierge overheen.

Bron: Jamie Oliver.

Dit gerecht kun je als voorgerecht serveren met een paar gehakte verse tomaatjes en wat gegrilde bruschetta. Ik serveer het op een crostini belegd met in vieren gesneden cherrytomaatjes en dan een plakje van deze overheerlijke gemarineerde mozzarella erover.
Serveer dit op een feestje als borrelhapje, succes verzekerd!

4 opmerkingen:

LOYOYA'S KITCHEN zei

Dat lijkt me echt super lekker :)

Lies zei

Caroline, wat ziet het er allemaal prachtig uit. Het zal ongetwijfeld ook heerlijk smaken.Ik mis je wel met titels van mooie boeken.
Groetje.

Monique zei

Hoi Caroline, per toeval ben ik op je site terecht gekomen. Ik googlede 'bruschetta'. Ik heb dit nu al twee keer gemaakt als vrienden kwamen eten. Je moet weten; ik ben helemaal geen ster in koken. Maar met dit recept denken mij gasten van wel. Zo culinair!! Heerlijk! Dat wilde ik je even laten weten!!

Caroline Brouwer zei

Hallo Monique,
Dank voor je leuke reactie. Al mijn recepten zijn niet zo moeilijk hoor. Er staan nog veel meer lekkere dingen. Maar dit is inderdaad ontzettend lekker, ik maak het ook regelmatig!
groeten, Caroline